Diastone garantier

Nedenfor er betingelserne for Diastones tilbud om materiale-, pris- og producentgaranti.

DIASTONE MATERIALEGARANTI OP TIL 25 ÅR!

Diastone giver op til 25 års materialegaranti på deres serie af kvarts- og keramiske overflader. For andre mærkevarer (Diresco, Inalco, Dekton, Silestone, Technistone, Caesarstone, Neolith) gælder de garantibetingelser, der er fastsat af de respektive producenter.

DIASTONE PRISGARANTI

Prisgaranti – når din ordre bekræftes før udløbet af prisoverslagets gyldighed, sikrer vi, at prisen på materiale, bearbejdning og tilbehør forbliver uændret, indtil din køkkenbordplade er på plads.

Vi holder prisen uændret i op til 6 måneder. Som en stor producent har Diastone fremragende adgang til de bedste priser på stenplader. Diastones produktionsomkostninger er lavere end konkurrenternes, så derfor er Diastones priser altid meget konkurrencedygtige. Hvis du modtager et tilbud fra en konkurrent med samme produkt og service til en lavere pris end Diastones tilbud, der ikke er ældre end 30 dage, vil vi i 90% af tilfældene matche eller give en lavere pris på tilbuddet.

DIASTONE PRODUCENTGARANTI 25 ÅR!

  • Diastone er en stenproducent, der giver 25 års produktions- og installationsgaranti på stenarbejdsflader i tilfælde af skader forårsaget af produktions- eller installationsfejl.
  • Diastones kvalitet er sikret gennem ISO-9001 og ISO-14001 kvalitetscertificeringer, som anvendes i produktionen.
  • Stenarbejdsflader, der er produceret af Diastone, gennemgår kvalitetskontrol i begyndelsen og slutningen af hver produktionscyklus, samt en yderligere dobbeltkontrol inden pakning.

Garantien gælder i tilfælde af:

  • Produktets måling, produktion og installation er blevet bestilt fra Diastone.
  • Produktet er blevet anvendt i overensstemmelse med dets formål.
  • Produktet er blevet vedligeholdt i overensstemmelse med vedligeholdelsesvejledningen, herunder regelmæssig vedligeholdelse i overensstemmelse med materialets type.

Garantien gælder ikke i følgende tilfælde:

  • Klienten har ændret, flyttet eller repareret produktet selv, uden samtykke fra Diastone’s repræsentant.
  • Overfladen er blevet beskadiget eller slidt som følge af almindelig brug, og skaden kan ikke tilskrives produktions- eller installationsfejl.
  • Produktet er blevet brugt til andre formål end det, det er beregnet til, og overfladen har mekaniske, kemiske eller varmeskader som følge af unormal brug (f.eks. revner, ridser, pletter osv.).
  • Overfladen er ikke blevet vedligeholdt i overensstemmelse med vedligeholdelsesvejledningen, eller der er anvendt forkerte rengøringsmetoder eller midlerne er blevet misbrugt.
  • Overfladen er blevet beskadiget på grund af dårlig installation af møbler under arbejdsfladen.
  • Overfladen har naturlige variationer i tekstur, mønster, farve og tone i forhold til prøven af ​​samme materiale. Dette inkluderer også træk, ridser, uregelmæssigheder i overfladen, pletter eller huller, der ligner revner, samt partikler af et andet stenmateriale i overfladen.
  • Produktet er ikke fuldt betalt.
  • Produktet bruges til kommercielle formål af en juridisk enhed, f.eks. i forretningsbygninger, hoteller, underholdningslokaler osv.

Garantiperioden dækker og omfatter defekter, der opstår i løbet af garantiperioden, og i tilfælde af sådanne defekter, vil Diastone erstatte arbejdsfladen og udføre en ny installation. Garantien forlænger ikke den oprindelige garantiperiode, hvis produktet udskiftes i henhold til garantibestemmelserne. Hvis produktet er repareret inden for garantiperioden, forlænges garantien ikke med varigheden af ​​reparationsperioden. Garantien kan ikke overføres til andre.

Det at yde garanti er ikke det samme som at håndtere kundeklager. Yderligere information om behandling af klager findes i afsnittet om klagehåndtering.